Płatności mobilne. Szansa na sukces sklepu internetowego.

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się oraz dynamiczniej. Sklepy internetowe powstają, jak grzyby po deszczu. Wiele z nich jednak kończy działalność po kilku miesiącach. Wynika to głównie z faktu, że ich właściciele w ogóle nie biorą pod uwagę oczekiwań i potrzeb klientów. Nie dbają wcale o responsywność swoich witryn oraz zapewnienie klientom szerokiego wachlarza metod płatności. Będąc na etapie rozwoju własnego sklepu internetowego z pewnością warto zastanowić się nad wdrożeniem płatności mobilnych. Okazuje się, bowiem, że urządzenia mobilne są w stanie wygenerować około 40 % ruchu w sieci. Ten odsetek z upływem czasu będzie z pewnością rósł.

Zastanówmy się nad oczekiwaniami klientów
Posiadając stronę internetową dostosowaną do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, można spodziewać się większej ilości wejść z tych właśnie urządzeń. To oczywiste. Możliwość mobilnych zakupów oznacza nie tylko zaoferowanie konkretnych metod płatności. Responsywne bramki płatności są tutaj kluczową kwestią. Warto postawić na spersonalizowaną platformę stworzoną specjalnie dla tzw. m-klientów. Inwestycja w odpowiednie skrypty zwraca się bardzo szybko. Czego oczekuje klient korzystający z urządzeń mobilnych?

Przede wszystkim chce mieć pełną swobodę robienia zakupów i kontrolę nad wszystkimi etapami procesu zakupowego. Poza tym, zakupy mają być przyjemne, łatwe, czasami bardzo szybkie. Z poziomu urządzenia mobilnego strona internetowa wygląda zupełnie inaczej. Niezmiernie ważne są takie kwestie, jak mała ilość tekstu, jego czytelność, odpowiednia wielkość czcionek oraz merytoryczne opisy produktów. M-klient chce mieć możliwość dokonania zakupów bez konieczności zakładania konta. Za pośrednictwem urządzenia mobilnego takie czynności są po prostu mniej wygodne i bardziej czasochłonne. Klient, który dokona mobilnych zakupów w ciągu zaledwie minuty, z pewnością wróci na stronę, która mu to umożliwiła. Bo klient mobilny, to klient niecierpliwy, który nie lubi czekać.

Płatności mobilne za pośrednictwem Dotpay
Dotpay, największy w Polsce operator płatności online, posiada w swojej ofercie aplikacje, umożliwiające płatności mobilne. Wiele przedsiębiorców, chcąc zwiększyć responsywność swoich bramek płatności korzysta z rozwiązań proponowanych przez Dotpay. Należą do nich m-Pay, Sky Cash oraz BLIK Mobile. Platforma m-commerce, która daje klientom możliwość płatności ratalnych, płatności odroczonych i oraz zapewnia szereg innych udogodnień z pewnością staje się bardziej konkurencyjna. A trzeba przyznać, że konkurencja na tym rynku jest niemała

Kategorie: Blik,