Płatność przez telefon

Wszystkie firmy, które umożliwiają swoim klientom zakup towarów lub usług przez telefon, mogą teraz korzystać z możliwości przyjmowania płatności kartami telefonicznie. Usługę taką wprowadził między innymi system płatności Dotpay. Obsługa takiej transakcji dokonywanej kartą płatniczą przez telefon odbywa się przez system IVR.

IVR, czyli Interactive Voice Response, to system telekomunikacyjny, który umożliwia interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Takie rozwiązanie płatności kartą przez telefon dostępne w Dotpay, umożliwia kupującemu realizację płatności za pomocą karty płatniczej z wykorzystaniem telefonu, co najważniejsze, bez konieczności dostępu do Internetu.

Płatności przez system IVR
Całość działa tak, że przedsiębiorca udostępnia swoim klientom numer infolinii, np. telefonicznego Biura Obsługi Klienta, pod którym mogą oni, za pośrednictwem operatora, dokonać zamówienia towaru lub usługi oraz zapłaty. Wówczas wybrany operator przekierowuje klienta do systemu IVR, gdzie zostanie on poproszony o podanie danych swojej karty przy pomocy klawiatury telefonu. Po uzyskaniu niezbędnych danych, to jest numeru karty, daty ważności, kodu cvv2 lub cvc2, transakcja jest przesyłana do autoryzacji. Istnieje również możliwość, że po przesłaniu transakcji do autoryzacji klient będzie mógł powróci do operatora i ten przekaże mu wynik całej autoryzacji. Klient może też zostać poinformowany o wyniku odpowiednim komunikatem systemu IVR, w zależności od możliwości samego systemu. Istnieją również opcje dokonania transakcji z całkowitym pominięciem operatora. Wówczas klient od początku do końca porusza się w menu systemu IVR logując się, dokonując wyboru produktu i opłacając zleconą transakcję. W zależności od potrzeb e-przedsiębiorstwa istnieje możliwość zmodyfikowania rozwiązania IVR o opcję oddzwaniania. IVR eCard po otrzymaniu odpowiednich informacji z systemu przedsiębiorcy wykonuje połączenie na wskazany numer telefonu klienta, a ten wprowadza niezbędne dane do wykonania transakcji.

Zalety rozwiązania IVR
Do niewątpliwych zalet systemu IVR należy dostępność. Otóż klient, który za pośrednictwem danego kanału dystrybucji został zainteresowany produktem lub usługą, może dokonać płatności należności za pośrednictwem telefonu z dowolnego miejsca. Rozwiązanie oferuje zatem łatwe i szybkie narzędzie windykacji, przy wykorzystaniu dotychczasowej infrastruktury np. Telefonicznego Biura Obsługi Klienta. Ważną kwestią jest również skrócony czas obsługi jednego klienta oraz fakt, że aby dokonać płatności klient nie musi posiadać dostępu do Internetu. Wystarczy, że posłuży się swoim telefonem. Od teraz za upragniony towar będzie można zapłacić z dowolnego miejsca, bez konieczności logowania się do sieci!