Jak firmy wykorzystują geolokalizację?

Dla osób działających w sferze internetowej pojęcie geolokalizacja nie jest niczym nowym. Znają je szczególnie właściciele sklepów internetowych, blogerzy oraz youtuberzy. Geolokalizacja umożliwia łatwą analizę grupy odbiorców, do których trafiają nasze produkty bądź usługi. Uzyskane za jej pośrednictwem dane można skutecznie wykorzystać w działaniach marketingowych i promocyjnych. Okazują się również niezwykle przydatne w przygotowywaniu indywidualnej oferty skierowanej do konkretnych odbiorców i klientów. Jednak zacznijmy od początku. 

Czym w ogóle jest geolokalizacja?
Geolokalizacja to usługa oparta w znacznej mierze o technologię GPS, która pozwala na określenie położenia geograficznego osób bądź przedmiotów. Dokładniej mówiąc, chodzi o namierzenie współrzędnych geograficznych. Bardzo często geolokalizacja wykorzystuje adres IP określonego urządzenia, który pozostawia swego rodzaju ślad w sieci. Jednym zdaniem, dzięki geolokalizacji można bez problemu określić pozycję danego obiektu. W głowach zwolenników teorii spiskowych pojawiają się zapewne w tym momencie wizje, w których niepowołane osoby śledzą nasz każdy ruch i wykorzystują to w niecny sposób. Jednak bez obaw! Właściciele firm korzystają z dobrodziejstw, jakie niesie ze sobą geolokalizacja, ale wszystko granicach prawa!

Dlaczego geolokalizacja jest taka popularna?
Geolokalizacja jest powszechnie stosowana przez osoby pracujące w sieci. Podstawową zaletą usługi jest dostarczanie danych statystycznych, których można potem sprytnie użyć. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy właścicielami sklepu internetowego. Klienci posiadają w naszym sklepie konta. Rejestrując się zostawiają nam, więc adres IP, który posłuży nam do zlokalizowania klienta. Zyskujemy w ten sposób szereg przydatnych danych. Dowiadujemy się, z których miast spływa do nas najwięcej zamówień, w jakich województwach nie jesteśmy jeszcze zbyt popularni, czy kupują u nas klienci z zagranicy. Mając w rękach taką wiedzę możemy w najlepszy sposób zmieniać swoją ofertę i kształtować politykę marketingową. Może warto podjąć działania promocyjne, aby sprzedaż w konkretnym mieście wzrosła.?A może należy zastanowić się nad płatnościami walutowymi, które ułatwią zakupy zagranicznym konsumentom? Dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań klientów to klucz do sukcesu w każdym biznesie. Geolokalizacja jest, więc wskazówką, jak ten klucz znaleźć. Dzięki niej możemy profilować swoją ofertę i np. przeprowadzać skuteczną kampanię marketingową. Oznacza to dla nas szansę na lepsze ukierunkowanie swoich przyszłych działań. 

 

Kategorie: Pytania i odpowiedzi,