Kiedy warto stosować płatności kartą przez telefon?

Płatności kartą w systemie IVR to innowacyjne uzupełnienie znanej nam sprzedaży telefonicznej. Jeśli dany przedsiębiorca oferuje swojemu klientowi np. zakup ubezpieczenia, taki model płatności pozwoli mu od razu opłacić zamówioną przez użytkownika usługę. Warto mieć to na uwadze, ponieważ mechanizm ten przekłada się bezpośrednio na liczbę zawartych transakcji. Klienci, którzy odkładają w czasie finalizację transakcji znacznie częściej ostatecznie z niej rezygnują, a sprzedawca na tym traci.

Warto pomyśleć o włączeniu płatności w systemie IVR, ponieważ dzięki możliwości natychmiastowego opłacenia transakcji wzrośnie liczba zakupów dokonywanych spontanicznie. Co więcej, klienci docenią, że dzięki płatnościom w systemie Dotpay nie muszą długo czekać na realizację swojego zamówienia, a tak to najczęściej wygląda przy tradycyjnych przelewach bankowych. Dodatkowo, grupa korzystająca z katalogów wysyłkowych to często osoby starsze, które są mniej biegłe w obsłudze nowych technologii i przywiązane są do bardziej tradycyjnych rozwiązań. Właśnie między innymi dla tej grupy odbiorców możliwość rozmowy z konsultantem oraz opłacenia zamówienia przez telefon, bez logowania do sieci, będzie sporym udogodnieniem i może wpłynąć pozytywnie na decyzję o dokonaniu zakupu.

Zasada działania
Płatności dokonywane w systemie IVR polegają na tym, że klient danego sklepu łączy się telefonicznie z pracownikiem sprzedaży, posiadającym dostęp do panelu obsługującego płatności kartą Dotpay. Sprzedawca ten wpisuje dane klienta oraz współczynniki realizowanej transakcji, po czym generuje link do płatności w systemie Dotpay. Następną czynnością jest poinformowanie klienta, że zostanie on połączony z automatyczną centralą obsługującą płatności kartą. W procesie tym klient będzie prowadzony przez nagranego lektora. Zgodnie z jego wskazówkami, podaje on dane swojej karty płatniczej. Wystarczy to, aby transakcja została sfinalizowana, o czym niezwłocznie zostanie poinformowany zarówno kupujący, jak i przedsiębiorca.

Plusy systemu IVR
Jedyne, czego potrzebujemy do dokonania zakupu to telefon oraz karta płatnicza. Nie musimy być nawet połączeni z Internetem. Warto zaznaczyć, że cała transakcja posiada wysoki poziom bezpieczeństwa. Klienci nie podają danych swoich kart pracownikowi, tylko wprowadzają je do systemu samodzielnie. System Dotpay został wyróżniony wielokrotnie certyfikatami, jakimi odznaczane są firmy dotrzymujące najwyższych standardów ochrony przesyłanych poufnych danych. Kolejna niewątpliwa zaleta to wyjątkowa szybkość, z jaką realizowana jest transakcja. Pieniądze klienta są natychmiastowo księgowane na wirtualnym koncie odbiorcy, przez co realizacja zamówienia może rozpocząć się niezwłocznie.

Kategorie: Płatności mobilne,