Geolokalizacja płatności, a transakcje walutowe

Geolokalizacja umożliwia lokalizacją płatnika w momencie dokonywania przez niego transakcji. Najczęściej wykorzystywanym sposobem jest analiza adresu IP urządzenia, z którego wykonywana jest płatność. Informacje te mogą być oczywiście wykorzystane w złych celach, ale sprzedawcy czy usługodawcy internetowi używają ich raczej zgodnie z prawem, usprawniając proces zakupowy lub tworząc indywidualnie dopasowaną ofertę marketingową. 

Transakcja w złotówkach, euro, a może w dolarach? 
Wykorzystując geolokalizację sprzedawca może zaoferować klientowi szereg udogodnień. Jednym z nich jest możliwość zapłaty w lokalnej walucie klienta. Jeśli sprzedawca współpracuje ze sprawdzonym dostawcą płatności cały proces wymiany staje się szybszy i wygodniejszy dla obu stron. Specjalne systemy umożliwiają klientowi zapłatę za produkty w kwocie przekonwertowanej na jego walutę, a sprzedawca otrzymuje dokładnie takie pieniądze, jakich żąda za określone towary lub usługi. Bez przesady można stwierdzić, że geolokalizacja pozwala sprzedawcom wypłynąć na szersze wody internetowego biznesu. Wszak mamy do czynienia z gigantycznym, globalnym rynkiem. Oferowanie transakcji walutowych to szansa na dotarcie do większej grupy klientów zainteresowanych naszymi produktami czy usługami. 

Inne zalety geolokalizacji
Geolokalizacja może przynieść mnóstwo korzyści, zwłaszcza, jeśli jest sprzężona z szeroką ofertą pośrednictwa. Sprzedawca powinien pomyśleć o odpowiednim systemie zarządzania płatnościami, który umożliwi mu zarówno segregację, jak i analizę wielu danych, między innymi lokalizacji klienta. Systemy takie pozwalają na szybkie i łatwe generowanie raportów, które mogą posłużyć do dwóch celów. Sprzedawca ma szansę wglądu w rynki innych krajów i oceny, czy opłaca mu się wejście na te rynki ze swoimi produktami lub usługami. Rozszerzenie lokalnej działalności nie zawsze musi być dobrym pomysłem. W perspektywie bardziej lokalnej sprzedawca może prowadzić swego rodzaju ranking własnych produktów lub punktów stacjonarnych. Wie przecież, dzięki geolokalizacji płatności, gdzie jego klienci robią zakupy, co najczęściej kupują oraz z jakich form dostawy i płatności korzystają. Mając do swojej dyspozycji tak dużą liczbę danych, może dostosowywać ofertę do indywidualnych klientów, co zawsze jest mile widziane. Informacje czerpane za pomocą geolokalizacji pomagają również w bardziej dokładnym szacowaniu kosztów i czasu dostawy, co również jest niezwykle istotne z punktu widzenia klienta, który zawsze z niecierpliwością oczekuje na zamówione w sklepie internetowym towary. 

 

Kategorie: Pytania i odpowiedzi,