Jakie korzyści niesie ze sobą geolokalizacja?

Geolokalizacja płatności pozwalająca na dokładne określenie lokalizacji klienta wielu osobom może wydawać się podejrzaną praktyką. Dlaczego ktoś miałby chcieć śledzić nasz każdy ruch? Jednak w biznesie, zwłaszcza tym online geolokalizacja bywa sporym usprawnieniem i może przynosić wiele korzyści zarówno sprzedawcom czy usługodawcom, jak i klientom. 

Geolokalizacja to nie totalna inwigilacja
Zwolennicy teorii spiskowych będą zapewne zawiedzeni, ale geolokalizacja płatności w znacznej mierze wykorzystywana jest do tworzenia ciekawych statystyk i działań o charakterze marketingowym. W momencie dokonywania transakcji jedna z nowoczesnych metod umożliwia dokładne określenie lokalizacji klienta. W ten sposób sprzedawca zyskuje szereg cennych informacji o kliencie. W jakich sklepach najczęściej robi zakupy, w jakich porach, które produkty cieszą się jego największym zainteresowaniem. To swego rodzaju oręż, który można potem wykorzystać do walki o uwagę klientów. 

Indywidualnie dobrana oferta łechce ego klienta
Nikt z nas nie lubi być wyłącznie elementem tłumu. Sprzedaż internetowa osiągnęła dziś takie rozmiary, że klient może poczuć się, jak maleńki trybik w gigantycznej machinie. Tymczasem, warto potraktować go inaczej. Coraz więcej sklepów stawia na personalizację i indywidualne podejście do każdego klienta. Takie działania przynoszą wymierne efekty w postaci zwiększonej sprzedaży. Jednym z narzędzi pozwalających na indywidualne dopasowanie oferty do potrzeb i oczekiwań klienta jest właśnie geolokalizacja. Sprzedawca może z łatwością dobierać oferty trafiające w sam środek zainteresowań poszczególnych konsumentów. Usługodawcy z kolei mają możliwość lokalizacji klienta w terenie. Gdy klient przejeżdża w pobliżu punktu stacjonarnego, można wysłać mu specjalną ofertę czy zaproszenie do skorzystania z usług. 

W ten sposób klienci czują się rozpieszczani. A nie ma lepszego sposobu na szybki rozwój firmy, niż zadowolony klient. Geolokalizacja umożliwia zdobycie większej grupy lojalnych klientów, którzy nie tylko będą wracać do danego sklepu czy punktu usługowego, ale również polecą go swoim znajomym lub rodzinie. 

W trosce o jakość obsługi
Geolokalizacja dostarcza sprzedawcy mnóstwo pożytecznych informacji, które można wykorzystać nie tylko w celach marketingowych. Warto zainteresować się nimi również z punktu widzenia obsługi klienta. Ustalenie lokalizacji pomaga w znaczący sposób poprawić jakość obsługi. Sprzedawca może zaproponować klientowi transakcje w jego walucie, z większą dokładnością określić czas dostawy towaru czy zaproponować mu odbiór w najbliższym punkcie stacjonarnym. 

Kategorie: Pytania i odpowiedzi,