Najciekawsze funkcje oferowane przez Dotpay

Jednym z najnowszych celów strategicznych inwestycji nordyckiego giganta Nats stała się polska spółka pośrednicząca w płatnościach internetowych – Dotpay.
Będąca częścią MCI Euroventures firma, związana współpracą z takimi usługodawcami finansowymi jaki polski SuperGrosz Sp. z. o. o. pokazuje iż polski rynek pośrednictwa e-Commerce może być bardzo konkurencyjny. 
Sukces ten wynika nie tylko z ilości oferowanych sposobów płatności, ale przede wszystkim z kilku prostych, ale bardzo funkcjonalnych ułatwień dla klientów. Ich zebranie w ofercie jednego pośrednika, pozwala, nawet najmniejszym firmom, usprawnić swoją sprzedać internetową, a także dotrzeć z pakietami usług do najbardziej wymagających konsumentów.

Płatności cykliczne
Podstawą tak dobrze prosperujących serwisów jak Netflix, Spotify, czy od niedawna nawet Adobe są subskrypcje ciągle uaktualnianych usług. W przypadku dwóch pierwszych są to materiały audio i video, natomiast ostatni przykład pokazuje jak można w ten sposób dystrybuować swój software wśród profesjonalistów i studentów na całym świecie. Możliwość takiego płacenia w zależności od ilości czasu korzystania wraca do łask, a korzystające z nich firmy odnotowują wzrosty zysków. Dotpay pozwala swoim klientom na automatyczne obciążanie klientów płatnościami cyklicznymi, tak by obie strony zyskiwały na czasie i bezpieczeństwie takiej transakcji.

Automatyzacja zwrotów
Wbrew pozorom, w tej funkcji serwisu nie chodzi o usprawnienie procesu zwrotu towaru przekazanemu klientowi. Jest to udogodnienie pozwalające usługodawcom takim jak kina czy przewoźnicy na jeszcze lepszą kontrolę rezerwacji dokonywanych przez ich konsumentów. 
Płatnościom za konkretny seans, zwłaszcza premierowy, towarzyszą zwykle pewne limity czasowe, na dokonanie takiej płatności. W ten sposób, można upewnić się, że klient – celowo czy też nie – nie utrudni sprzedaży takich miejsc. Zwykle jest to od dziesięciu do dwudziestu minut czasu od wybrania specyfikacji biletu na dokonanie samego zakupu. Z różnych powodów może wydarzyć się sytuacja, w której klient dokona takiej płatności po czasie i musi ubiegać się o zwrot.
Dotpay jako profesjonalny pośrednik płatności działa w oparciu o system API (Application Programming Interface) i dzięki temu jest w stanie od razu zwrócić taką płatność wykonaną po czasie, oszczędzając czas klientowi, który może ją bez problemu ponowić. Zwłaszcza, gdyby przez ograniczoną ilość środków miał na drugą szansę trochę poczekać.

Płatność przez rozmowę
Nie każdy użytkownik musi mieć w czasie zakupów mobilnych dostęp do Internetu. Być może przelew musi być wykonany w biegu, rezerwacja dokonana na za chwilę, lub klient chce zwyczajnie zapłacić za oferowany mu produkt przez serwis call-center od razu po decyzji. 
W każdym z tych przypadków osoba taka może posłużyć się wygodnym systemem korzystającym z IVR (interactive Voice Response). System ten, działający na zasadzie panelu głosowego prowadzi ją poprzez proces pobierania kluczowych danych, natomiast identyfikacji płatności dokonuje już wykwalifikowany konsultant. W ten sposób niwelowane jest ryzyko utraty cennych danych, a bezpieczeństwo transakcji jest zachowane. System ten znany jest z wielu biur obsługi klienta, gdzie pełni odmienną rolę, a do wykonania takiej płatności wystarczy nawet najprostszy telefon komórkowy i karta kredytowa lub debetowa.