Sprzedawanie za granicą

Założenie sklepu internetowego nie jest niczym trudnym. Wystarczy odrobina determinacji i trochę pracy, aby skutecznie poprowadzić biznes online. Nie trzeba przy tym ograniczać się do rodzimego rynku e-commerce. Sprzedaż transgraniczna w dobie handlu internetowego to dla polskich przedsiębiorców wielka szansa. W jaki sposób przygotować się do handlu międzynarodowego? Przedstawiamy kilka wskazówek.

Skoncentruj się na sprzedaży w konkretnym kraju
Jeszcze kilka lat temu sklepy internetowe posiadały witryny w dwóch wersjach językowych, polskiej i najczęściej angielskiej. Dziś, wkraczając na arenę międzynarodową sklep musi oferować wybór odpowiednich języków. Dla przykładu rozpoczynając działalność na rynku niemieckim, musimy zapewnić niemieckim konsumentom stronę w ich języku. Nie możemy ograniczać się do języka potocznego. Specjalistyczne produkty, wymagają specjalistycznego języka. Czy rzeczywiście jest to tak istotne? Nie możemy zakładać, że każdy przeciętny mieszkaniec Europy czy świata zna język angielski przynajmniej na poziomie średnio zaawansowanym. Poza, tym jest to działanie marketingowe. Klienci zagraniczni doceniają możliwość posługiwania się stroną w swoim rodzimym języku.

Dostosuj płatności do transakcji międzynarodowych
Sama zmiana języka na stronie nie wystarczy. Konieczne jest także stworzenie opisów w danym języku. Niezbędna okazuje się również możliwość przewalutowania pieniędzy. Wielu operatorów oferuje dziś transakcje międzynarodowe. Warto spośród niech wybrać sprawdzonego i najlepszego operatora szybkich przelewów online. W Polsce nie mamy zbyt dużo opcji do wyboru. Jedynym pośrednikiem w transakcjach międzynarodowych może być Dotpay. Poza tym, że jest on członkiem 

międzynarodowego programu płatności internetowych, udostępnia klientom aż 140 kanałów płatniczych!

To dla przedsiębiorców współpracujących z Dotpay ogromna wygoda i swoboda działań. Z ich barków zostają zdjęte takie problemy, jak cło, podatek VAT, podatek dochodowy oraz kwoty wolne od podatków w danym kraju. Dotpay z pewnością dysponuje systemami obsługującymi prawie wszystkie kraje. Znajomość przepisów finansowych i podatkowych jest tu oczywiście koniecznością.
Istnieje jeszcze jedna zaleta skorzystania z usług międzynarodowych operatorów. Płatności internetowe wymagają generowania raportów księgowych. Do bilansów rocznych należy dołączać pełną dokumentację księgową, również prowadząc sprzedaż transgraniczną. Dotpay daje możliwość automatycznego generowania takich dokumentów, co zdecydowanie ułatwia prowadzenie działalności.

Kategorie: Płatności mobilne,