Plusy i minusy zakupów mobilnych

Do zakupów mobilnych, realizowanych za pośrednictwem takich urządzeń, jak smartfony czy tablety przekonuje się coraz więcej konsumentów. Jednak rozwiązanie to ma zarówno swoich gorących zwolenników, jak i zagorzałych przeciwników. Bo nie da się ukryć, że zakupy mobilne, chociaż przynoszą wiele korzyści, posiadają jednak również pewne wady. Przedstawiamy najważniejsze plusy i minusy zakupów z poziomu urządzeń mobilnych.

Za co cenimy zakupy mobilne?
Do najważniejszych zalet m–zakupów należy z pewnością ogromny komfort. Kupowanie za pośrednictwem smartfona, w domowym zaciszu, bez konieczności wychodzenia do sklepu jest po prostu niezwykle wygodne. Argumentem przemawiającym za tego typu zakupami jest multikanałowość płatności. Operatorzy płatności zapewniają obecnie bardzo szerokie możliwości zapłaty za towar zakupiony drogą internetową. Klienci sklepów online liczą zawsze na jak najszybszą realizację zamówienia. Doskonale zdają sobie sprawę z tego, że im szybciej dokonają przelewu, tym krócej będą czekali na zamówione produkty. Możliwość błyskawicznej zapłaty za towary jest jedną z najważniejszych zalet m-zakupów.

Nie da się ukryć, że zakupy mobilne pozwalają na większe oszczędności. Oferta sklepów online jest bardzo szeroka, a rozpiętość cenowa takich samych produktów w kilku różnych sklepach internetowych może zaskakiwać. Jednak e-klienci nauczyli się wykorzystywać to na własną korzyść. Wystarczy smartfon w dłoni, aby dosłownie w kilka chwil porównać ceny interesujących nas produktów w kilku sklepach online i wybrać najlepszą ofertę.

Słów kilka o minusach zakupów mobilnych
Zakupy mobilne mogą generować kilka trudności. Największe z nich są związane z przeglądaniem oferty sklepu. Na małym ekranie smartfona może być to nieco utrudnione zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z długimi opisami, dziesiątkami zdjęć, czy nieczytelną czcionką. Sprawy nie ułatwiają wyskakujące co chwilę okienka z reklamami, promocjami czy polecanymi produktami. Gdy poszukujemy konkretnego towaru, może być to trochę frustrujące.

M-zakupy mogą być utrudnione również za sprawą formularzy, których wypełnianie pochłania sporo czasu. Wyszukiwanie z poziomu urządzenia mobilnego także wymaga dużych nakładów czasu, a niekiedy również cierpliwości. Aby zrobić bez przeszkód zakupy mobilne, musimy nie tylko posiadać Internet w telefonie, ale również dobry zasięg sieci Wi-Fi.
Sprostanie wymaganiom m-klientów i dostosowanie witryn sklepów online do urządzeń mobilnych to jedno z największych wyzwań stojących przed właścicielami biznesów online. W końcu klient jest tutaj najważniejszy i to z myślą o nim trzeba być przygotowanym na zmiany, a czasami nawet rewolucje.

Kategorie: Płatności mobilne,