Wypłata za tydzień? Na szczęście jest opcja ratalna!

Kupowanie w sieci stało się dla Polaków normą. Dlaczego? Tego rodzaju zakupy są zwyczajnie wygodniejsze, łatwiejsze i szybsze niż w sklepach stacjonarnych. Zwolenników kupowania online, jak i samych e-sklepów przybywa tak szybko, że rynek e-commerce stał się obecnie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu. Wiąże się to z bardzo wysoką konkurencją pomiędzy e-przedsiębiorcami, którzy walczą ze sobą o zaufanie konsumentów, oferując różnego rodzaju nowości w zakresie płatności. Pośredniczące w sprzedaży serwisy płatności online, jak Dotpay, nieustannie pracują nad tym, aby zakupy w sieci stały się jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze i właśnie dlatego na rynku e-commerce pojawiło się atrakcyjne rozwiązanie ratalne.

Każdemu z nas zdarzyła się sytuacja, kiedy potrzebowaliśmy nabyć daną rzecz, jednak nie dysponowaliśmy w tym momencie odpowiednimi środkami. E-sklepy konkurują ze sobą próbując przekonać wybrednych klientów oraz zwiększyć swoją sprzedaż. Wsłuchując się w potrzeby wdrożono opcję zakupu ratalnego, dzięki czemu e-przedsiębiorcy mogą budować silniejszą pozycję na rynku. Dzięki systemowi Dotpay, klienci mogą obecnie kupować na raty towary i usługi już od 300 zł, co dla sklepów oznacza efektywne przyciąganie nowych klientów, którzy nie mogą pozwolić sobie na zakupy od ręki. Tacy klienci jednak chętnie nabędą interesujący ich produkt po rozłożeniu należności na komfortowe do spłaty raty. W ogólnym rozrachunku e-przedsiębiorca zyskuje klienta, który nabywa jego towar a płynność finansowa zostaje zachowana.

Niezwykły komfort dla klienta
Co rozwiązanie ratalne oznacza dla konsumentów? Wiele korzyści! Zacznijmy od możliwości korzystania z produktu, za który można zapłacić w ciągu następnych tygodni czy też miesięcy, bez konieczności podpisywania wielu dokumentów i zobowiązań. Tak stworzony system ratalny jest obecnie wdrażany przez coraz większą liczbę e-przedsiębiorstw, które współpracują z serwisami płatności online, takimi jak Dotpay. Proces wygląda tak, że klient danego sklepu korzystającego z usługi ratalnej, może zrobić zakupy za pomocą opcji „płatności odroczonej”. Wtedy to system Dotpay płaci danemu sklepowi wymaganą należność, co oznacza, że sprzedawca dostaje należną sumę od razu a e-konsument otrzymuje określony czas na uregulowanie zaległości w stosunku do Dotpay. Należy dodać, że przez cały ten okres bank nie nalicza żadnych odsetek konsumentowi. Dodatkowo, klient może dokładnie zapoznać się z zakupioną rzeczą i zwrócić ją w sytuacji, gdy okaże się, że nie spełniała ona jego wymagań. Taka opcja idealnie sprawdzi się w sklepach z markową odzieżą lub elektroniką. Chodzi o takie branże, w których klienci często decydują się na zakupy ratalne. 

Wygodne zakupy
Opcja ratalna została wprowadzona w odpowiedzi na potrzeby stale rosnącej grupy e-konsumentów, którzy regularnie nabywają produkty i usługi poprzez Internet, jednak wciąż domagają się od e-sklepów nie tylko większej wygody, ale również elastyczności uwzględniającej ich zmienną sytuację finansową oraz preferencje odnośnie płatności online. Jest to duże udogodnienie dla przedsiębiorców, którzy zyskują stałą bazę zaufanych klientów, regularnie dokonujących zakupu.