Płatności oparte na systemie IVR

Systemy pośredniczące w płatnościach bezgotówkowych, jak Dotpay, wychodzą obecnie naprzeciw rosnącej popularności systemów mobilnych. W odpowiedzi na potrzeby konsumentów wprowadzono funkcje pozwalające na dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych za pomocą smartfona. A wszystko bez konieczności logowania się do bankowości internetowej. Przedstawiamy płatność opartą na systemie IVR.

Czy płacenie kartą kredytową na odległość bez dostępu do sieci jest możliwe? Od teraz tak! Dotpay oferuje płatności kartą przez telefon w systemie IVR. Rozwiązanie to otwiera przed przedsiębiorcami zupełnie nowe możliwości. Zakupy w sieci to najbardziej dynamicznie rozwijający się segment rynku, co nie oznacza jednak, że zupełnie zrezygnowano z innych modeli sprzedaży opartych na bardziej bezpośrednim docieraniu do klienta bez konieczności odwiedzania przez niego stacjonarnego sklepu bądź siedziby usługodawcy. Wciąż stosowana jest sprzedaż telefoniczna i wysyłkowa, z tymże uległa lekkiej modyfikacji. Dzięki modelowi IVR za zrobione w ten sposób zakupy można wygodnie i bezpiecznie zapłacić kartą, bez konieczności łączenia się z siecią. Jedyne, czego potrzebujemy to telefon.

Na czym polega system płatności IVR?
Transakcja w systemie IVR polega na tym, że klient e-przedsiębiorstwa łączy się telefonicznie z pracownikiem sprzedaży, który posiada dostęp do panelu obsługującego płatności kartą Dotpay. Sprzedawca wpisuje następnie dane klienta oraz parametry danej transakcji, po czym generuje link do płatności w systemie Dotpay. Kolejnym krokiem jest poinformowanie klienta, że zostanie on połączony z automatyczną centralą obsługującą płatności kartą. Na tym etapie klient prowadzony jest nagranego lektora. Podążając za jego wskazówkami, podaje on dane swojej karty płatniczej. Wszystko to wystarczy, aby transakcja została szczęśliwie sfinalizowana, o czym niezwłocznie zostanie poinformowany zarówno kupujący, jak i przedsiębiorca.

Zalety płatności kartą w systemie IVR
Jedyne, co klient potrzebuje to telefon oraz karta płatnicza. Co najważniejsze, nie musi on nawet łączyć się z Internetem. Należy podkreślić, że cała transakcja posiada wysoki poziom bezpieczeństwa. Otóż klient nie podaje danych karty pracownikowi, tylko wprowadza je do systemu samodzielnie. Płatności obsługiwane są przez system Dotpay, który został wyróżniony wielokrotnie certyfikatami, jakimi odznaczane są firmy dotrzymujące najwyższych standardów ochrony przesyłanych poufnych danych. Kolejna niewątpliwa zaleta to szybkość. Pieniądze klienta są błyskawicznie księgowane na wirtualnym koncie odbiorcy, przez co realizacja zamówienia może rozpocząć się niezwłocznie. Tym sposobem sprzedawca cieszy się z szybkiej realizacji płatności, a klient zamówienia.