Czy potrzebuje BLIKa?

Przed każdym młodym przedsiębiorcą rodzi się szereg pytań, zwłaszcza gdy jest na początku swojej pierwszej działalności. Te najtrudniejsze decyzje obejmują rodzaj opodatkowania, biznesplan czy źródło pierwszej inwestycji. Inne, drobniejsze to nie tylko kolorystyka witryny, ale także bardziej szczególne usługi jakie zagwarantuje swoim klientom. Jedną z nich jest obsługa systemu BLIK.

Czym jest BLIK?
BLIK to metoda płatności z dziedziny płatności błyskawicznych, czy natychmiastowych, charakteryzująca się prostotą, bezpieczeństwem, personalizacją transakcji i jej szybkością, nawet w stosunku do innych metod błyskawicznych. Jest to prosty system, stworzony przez PKO Bank Polski, a zaadaptowany przez szereg innych instytucji i kolejnych banków, których lista wciąż się poszerza, a obejmuje:
• ING Bank Śląski
• Getin Bank
• T-Mobile Usługi Bankowe (dawniej Alior Sync)
• BGŻ BNP Paribas
• Raiffeisen Polbank
• Credit Agricole
• Orange Finanse
• PKO Bank Polski
• mBank
• Bank Zachodni WBK
• Alior Bank
• Bank Millenium
Z punktu widzenia klienta proces sprowadza się do potwierdzenia transakcji w aplikacji, poprzez specjalnie wygenerowany kod. Z punktu widzenia sprzedawcy proces jest niewiele bardziej skomplikowany poprzez identyfikator, jakim jest na przykład numer telefonu. Pozostaje jedynie sprawa opodatkowania działalności, ale ta jest przyczynkiem do innych dyskusji. 

Co mi to daje?
Jako sprzedawca musimy nadążać za mobilnością naszych klientów. Zbliżając się do lat dwudziestych XXI wieku istnieje coraz mniej osób wykonujących tradycyjne przelewy, czy nawet noszących ze sobą gotówkę w portfelu. Ba, karty płatnicze to coraz rzadszy mieszkaniec skórzanego etui z jakim chodzimy i służą jedynie wprowadzeniu w kolejne aplikacje mobilnych płatności, czy powiązaniu ze smartfonem po czym spoczywają bezpiecznie w domu. By wyjść tym trendom naprzeciw i zadowolić naszych klientów, dobry sprzedawca umożliwia jak najwięcej metod płatności, ze względu na różne preferencje, zwłaszcza tych popularnych, a do tej grupy należy opisywany BLIK.

W jaki sposób zaimplementować?
Okazuje się, że chociaż nowoczesność może brzmieć strasznie lub nazbyt podniośle, wcale nie jest wielkim problemem dla sprzedającego. Oczywiście jej samodzielna koordynacja i implementacja jest zadaniem nie tyle karkołomnym, co nieopłacalnym w wąskim zakresie. Warto zatem zastanowić się nad usługami jednego z wielu pośredników e-Commerce działających na rynku. Istnieje nawet taka polska firma, która z dużym sukcesem rozwija się na rynku jako część MCI EuroVentures. Mowa tu o rodzimym i prawdopodobnie całkiem znanym z płatności sms – Dotpay. Początkujący sprzedawca może zwrócić się do takiej firmy i uzyskać w niej pomoc, a także pośrednictwo i koordynację całego procesu. Ponadto uczestnictwo w wygodnym programie partnerskim może doprowadzić do powiększenia swoich zysków, a nie ich zmniejszenia. „Win-win”, jak mawiają najdalej na zachód.

BLIK to system prosty i intuicyjny, a z jego obsługą poradzą sobie nawet starsze osoby. Z tych względów jest zatem bardzo często wybierany i sklepy czy witryny działające z tym systemem, mogą wyróżnić się na tle bardziej zacofanej konkurencji. Wygląda na to, że warto zatem dołączyć do takich miejsc jak Multikino czy Poczta Polska, a do takich witryn jak na przykład Allegro i zagwarantować swoim klientom komfort połączony z bezpieczeństwem podczas kolejnych zakupów.

Kategorie: Blik,