Kupowanie z komórką w dłoni. Czy płatność mobilne wyprą inne formy płatności?

Liczba klientów dokonujących zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych cały czas rośnie. Właściciele sklepów internetowych, widząc ogromne zainteresowanie tą formą zakupów w coraz większym stopniu dopasowują swoje witryny internetowe do potrzeb i oczekiwań m-klientów. O ile jeszcze do niedawna płatność tabletem czy smartfonem była niemożliwa, obecnie jest już na porządku dziennym. Opcja ta wydaje się nawet koniecznością, jeżeli myślimy o podbiciu rynku e-commerce. Mobilne bramki płatności sprawiają, że płacenie za zakupy jest nie tylko łatwe, ale i bardzo szybkie.

Możliwość konsumentów mobilnych
Konsumenci mobilni najczęściej korzystają ze smartfonów. Ponad 60 % użytkowników posługuje się właśnie tymi urządzeniami. Korzystanie z tabletu kształtuje się na poziomie około 30 %. Bez względu na rodzaj urządzenia mobilnego, konsumenci mogą w tym samym czasie dokonać zakupów i zapłacić za nie za pośrednictwem m-bramki. Kiedyś możliwe było dokonywanie zakupów z poziomu urządzenia mobilnego, natomiast do realizacji płatności konieczne było skorzystanie ze stacjonarnego komputera lub laptopa.

Czy warto zainwestować w bramkę mobilną?
Implementacja bramki mobilnej to inwestycja. Trudno jednoznacznie określić jej koszt. Wszystko, zależy od rodzaju skryptu i usługodawcy, który go tworzy. Z pewnością opracowanie skryptu, który dostosuje witrynę internetową do rozmiarów urządzenia mobilnego wymaga sporo wysiłku i czasu. Sam skrypt to nie wszystko. Należy go jeszcze połączyć z bazą danych, która daje wgląd w dokonywane zakupy i pozwala na generowanie raportów miesięcznych. Oprogramowanie tego rodzaju nie należy do najdroższych. Co więcej, to koszt, który może się bardzo szybko zwrócić, zwiększając liczbę klientów i obroty sklepu.

Czy kupowanie mobilne to tylko chwilowy trend?
Bramki płatności dostosowane do urządzeń mobilnych to po prostu jeszcze jeden sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Jednym z prekursorów, umożliwiających zakupy za pomocą smartfonów czy tabletów była platforma aukcyjna Allegro. Warto uczyć się od najlepszych i brać z nich przykład. Zakupy mobilne na pewno nie są jedynie chwilową modą. Pojawia się pytanie, czy wyprą bardziej tradycyjne zakupy internetowe? Wydaje się, że nie. Podobnie, jak e-booki nie spowodowały, że zniknęły książki tradycyjne. Jednak nowoczesne technologie oraz możliwości, o których jeszcze kilka lat wstecz nawet nam się nie śniło przyciągają sporą liczbę konsumentów. To właśnie dla tej grupy klientów warto zadbać o responsywne witryny i sprawnie działające m-bramki.

Kategorie: Blik,